5 idegesítő szokás, amivel találkozunk a munkánk során

5 idegesítő szokás, amivel találkozunk a munkánk során

Mindannyian mások vagyunk, de egy valami mégis közös bennünk: mindenkinek vannak idegesítő szokásai. A vendégeinknek is. 

  Mindenkinek más és más lehet idegesítő, de egy biztos: ha valami nagyon zavar, előbb-utóbb a falra fogsz mászni tőle. Mi van akkor, ha ez a munkádat befolyásolja? Mi van akkor, ha hatással van a munkád minőségére? Ha az egyik vendéged valamely szokása idegesít? Sokszor az a legjobb megoldás, ha kedvesen, de határozottan elmagyarázzuk, hogy miért nem jó, amit csinál. Vendégeink nem gonoszak, nem direkt csinálják, amit csinálnak. Egyszerűen csak nem tudják elképzelni, hogy mennyire finom, aprólékos munkát végzünk, és mennyire nagy koncentráció szükséges a minőségi munkához. Gondoljunk csak bele! Ha még sosem voltunk horgászni, akkor nem tudjuk, hogy hangoskodással elijesztjük a halakat. Ha viszont valaki elmagyarázza, miért ne hangoskodjunk, akkor már tudni fogjuk, mihez tartsuk magunkat, és csendesebbek maradunk (vagy nem, ha nem érdekel a horgászat, de ez már a mi döntésünk).  

1. A modern idegesítő szokás: állandóan online

A mai, rohanó világban senki nem akar lemaradni semmiről. Csipog a telefon, és rögtön jön a kérés: “ki az?”, “elolvasnád?”, “megírnád, hogy…?” Még rosszabb, ha a vendég kinyitja a szemét, hogy megnézze a telefont, aztán pedig panaszkodik, hogy a ragasztó csípi a szemét. Magyarázd el neki, hogy lassítja a munkádat és egyébként is az összes szemed a pilláin van, a kezedben pedig két darab csipesz, így sem olvasgatni, sem pötyögni nem tudsz. Azt is mondd el, hogy az applikáció végéig csukott szemmel kell lenni, mert a ragasztó kipárolgása irritálhatja a szemet. Tipp: Miután elmondtad a vendégnek, miért zavar a telefonozás, kérd meg, hogy halkítsa le a mobilt, és tegye messzebb magától.  

2. A kibírhatatlan türelmetlenség

Emlékeztek a Shrekből a szamárra? “Ott vagyunk már?” A türelmetlenkedő vendég is az agyunkra tud menni. “Még mennyi idő? Sok van még? Még hány szál?” Talán a legidegesítőbb dolog, amikor siettetnek. Ki szeret és tud úgy dolgozni, hogy valaki állandóan sürgeti? Az ilyen vendégnek ajánlott elmondanod, hogy mennyi ideig tart nálad az applikálás, és hogy ezalatt nyugodtan kellene feküdnie.  Tipp: Emlékeztesd a vendéget, hogy jó  munkához idő kell és a kapkodás rontja a munkád minőségét.  

3. Idegesítő szokás: a kézzel-lábbal beszélő

A vendéggel való beszélgetés kérdésében megoszlanak a vélemények. Van, akit nagyon zavar és nem is engedi a csacsogást, míg másokat abszolút nem zavar és végigbeszélgeti a vendégével a teljes applikálást. Azoknak a vendégeknek, akik tudnak csak szájjal beszélgetni, vagyis nem túl erős a mimikájuk, nem remeg a szemhéjuk, esetleg beszéld közben mozgatják a fejüket vagy gesztikulálnak, engedhetjük a beszélgetést. Ha viszont valaki akadályozza, lassítja a munkánkat, kérjük meg, hogy a tökéletes végeredmény érdekében inkább relaxáljon, és ne beszéljen. Tipp: kapcsolj meg relaxációs zenét, és jelezd a vendégnek, hogy ha szeretne, akár alhat is. Sok jó trükk van, amivel segíthetünk a vendégnek ellazulni, érdemes kipróbálni őket!  

4. Szomorú és zavaró egyszerre: trehányság

Mindannyiunk rémálma, ha valaki nem figyel az általunk aprólékosan, szívvel-lélekkel készített pilláira. Nem tartja be az utóápolási tanácsokat, állandóan sminkel, nem tisztítja alaposan, esetleg tépkedi a pilláit. Fontos felhívnod a figyelmét az utóápolásra. Részletesen mondd el neki, hogy károsítja a saját pilla állományát, ha kihúzgálja, tépkedi a műszempilláit, illetve azt, hogy milyen betegségei lehetnek attól, ha nem tartja tisztán a szemeit. Tipp: Első alkalommal adj a vendégednek egy kis kártyát, ami tartalmazza az utóápolási tanácsokat és tiltólistás termékeket (például olaj tartalmú kozmetikumok) és tevékenységeket ( például a szem dörzsölése). Az írás megmarad, így ha esetleg elfelejtene valamit, csak rá kell néznie a kártyára.  Adj egy kis szempillafésűt is, amivel reggel és este megigazíthatja a pilláit. Ez apró befektetés, mégis hasznos és figyelmes gesztus. Hívd fel a vendég figyelmét arra is, hogy vannak kifejezetten pillabarát lemosók. Ajánld neki a szempillasampont, mellyel otthon is kényelmesen tudja tisztán tartani a pilláit.  

5. Aki folyton elkésik

Bárkivel előfordulhat, hogy egy pár percet csúszik a tervezett programjához képest, de van, aki rendszeresen, esetleg állandóan késve érkezik az időpontjára. Ha pedig később tudod elkezdeni a vendéget, az azt jelenti, hogy stressznek leszel kitéve, hiszen vagy gyorsabban kell dolgoznod az ideálisnál, vagy nem végzel 100%-os munkát, vagy te is csúszásba kerülsz, ami a következő időpontra érkező vendégnek okoz majd kellemetlenséget. Tipp: Már az időpont egyeztetésekor emlékeztesd a vendégedet, hogy a forgalom vagy a parkolás miatt extra időre lehet szükséges, és ennek megfelelően induljon. Az sem baj, ha úgy írod be a vendégeket, hogy egy pár percet mindig rászámolsz. Azonban ha valaki 5-10 percnél többet késik, és úgy látod, hogy lehetetlen időre befejezni a kezelését, inkább egyeztessetek új időpontot. Egy mindenki számára elérhető szalonetikettben érdemes leírni, hogy hány perc késés elfogadható, és mi a teendő ilyen esetekben.  

Bármi is legyen a probléma forrása, kommunikáljunk!

Ha a vendég tisztel téged és a munkádat, akkor megérti, hogy csak azért törekszel a zavartalan munkakörnyezetre, hogy még szebbet, még tökéletesebbet tudj alkotni.  

A cikk először a Lash Inc. magazin 1. számában jelent meg.

Hasonló posztok